فروشگاه بزرگ درسی فایل که توسط تیم فرهنگی اداره می شود مرجع انواع برنامه سالانه و تقویم های اجرایی و فایل ها و نمونه سوالات معلمان می باشد و درصورت سفارش برنامه پذیرای تدوین طرح یا نمونه کار تک تک فرهنگیان خواهیم بود
دسته بندی محصولات
فروشگاه بسازید

اطلاعیه فروشگاه

.درصورت بروز هر گونه مشكل در خريد یا قصد دانلود مجدد از سر برگ بالا گزینه پیگیری خرید را بزنید و لینک دانلود مجدد بگیرید

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع علوم تربیتی( پیش دبستانی و دبستان)

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع علوم تربیتی( پیش دبستانی و دبستان)

دانلود مقاله پایانامه کارشناسی گرایش علوم تربیتی( پیش دبستانی و دبستان)

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 157صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

کودک در ابتدای تولد موجودی زیستی است که برای ادامه حیات و تحول جسمانی و روانی خود نیاز به توجه و مراقبت دلسوزانه دارد. هر چند پیوند مادر و کودک در نه ماه بارداری ایجاد شده، اما پس از تولد نیز تا مدتی نوزاد بخشی از وجود اوست، بخشی که بنا به شرایط روانی و اجتماعی مادر، می تواند خواستنی و مطلوب و یا ناخواسته باشد (رستگاری، 1380).

همین امر بر کیفیت ارتباط مادر و کودک تاثیر می گذارد و نه تنها در میزان توجه و ارضای نیازهای مادی و جسمانی کودک موثر می افتد، بلکه بر رشد و تحول هیجانی و هوشی او نیز تاثیر می گذارد. سرعت رشد انسان از تولد و حتی پیش از تولد تا هفت سالگی مسئله ای است که کم و بیش در سرتاسر جهان به آن توجه کرده اند (همان منبع).

اکنون این مرحله را از حساس ترین و مهم ترین مراحل رشد انسان می دانند. تحقیق های گوناگون عصر ما نشان داده که اگر در این مرحله رشد از نظر جسمی، روانی و تربیتی نسبت به کودک غفلت و کوتاهی شود در مراحل بعد تنها پنجاه درصد از این کوتاهی ها را می توان جبران کرد و پنجاه درصد دیگر جبران ناپذیر خواهد بود (همان منبع).

حال ممکن است بنا به شرایط مادر، مراقبت از کودک از ۲ تا ۳ ماهگی به مربیان مهد کودک سپرده شود که این امر به نوعی موجب همکاری و پیوستگی مادر و مربی می گردد که باید به آن توجه کرد.

اگر بخواهیم در قرن 21 که قدرت کشورها در نیروی انسانی آنها نهفته است، به پیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی نایل شویم، به شخصیت های رشد یافته، انسانهای متفکر و دست های ماهر و توانا نیازمندیم : و چنین شخصیت هایی به جهت بالندگی همه جانبه باید تربیت شوند. انسان از بدو تولد تا شش، هفت سالگی حساس ترین و مهمترین مراحل رشد خود را طی می کند. تحقیق ها نشان داده اند که اگر در این مرحله رشد، نسبت به کودک از نظر جسمی، روانی و تربیتی غفلت و کوتاهی بشود در مراحل بعد جبران آن مشکل است. این سالها مرحله شکل گیری شخصیت است که با حساسیت زیاد کودک نسبت به پیرامون خود مشخص می شود و زمان آموزش قبل از دبستان است. نفوذ و تاثیر این دوره می تواند دائمی باشد (سرمدی، 1357).

با توجه به افت تحصیلی بالا به خصوص در میان کودکان خانواده های کم درآمد و آنان که مشکلات خانوادگی دارند می توان اهمیت وارد کردن کودکان به جریان آموزش در سنین خردسالی  را درک کرد (کریمی، 1374).

ثابت شده است، کودکانی که مراکز پیش از دبستان را طی کرده اند، آسانتر از کودکانی که از این امتیاز محروم بوده اند وارد دبستان و مراحل بعدی تحصیل می شوند. بنابراین این گذراندن دوره پیش از دبستان عامل مهمی در موفقیت تحصیلی به حساب می آید (همان منبع).

هرگاه مراکز پیش از دبستان نظیر مهدکودک ها و یا کودکستان ها دارای برنامه های با کیفیت بالا باشند کمکی ضروری برای خانواده ها در دنیای امروز به حساب می آیند (بازاللهی، 1381).

لذا ارائه برنامه هایی که کودکان را به جهت رشد بهتر آنان یاری رساند، در برنامه های مراکز قبل از دبستان الزامی است (همان منبع).

تربيت كودك را بايد از همان‌آغاز تولد و حتّي‌از دوران جنيني شروع كرد، زيرا «شخصيت كودك در همان پنج سال اول پايه ريزي مي شود». از اهداف مهم تعليم و تربيت فرزند، آماده سازي او براي زندگي در اجتماع و تعقيب اهداف الهي جامعه است. كانون خانواده نخستين نهاد اجتماعي است كه كودك در آن پرورش مي يابد و مي آموزد كه چگونه رفتار اجتماعي داشته باشد. در محيط هاي اجتماعي نظير مهد كودك، نهادهاي ديگري به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزايش سن كودك به مرور از نقش خانواده ها كاسته و بر نقش اين كانون ها در الگودهي به شخصيت كودك افزوده مي شود. مهد كودك براي بچّه ها عموماً جذابيتي بيش از خانه و خانواده دارد و نيز نقشي بسيار اساسي و مهم در تربيت كودكان ايفا مي كند. تأثير پذيري كودكان در مهد كودك به مراتب بيشتر از خانه و خانواده است. اگر مربيان، افرادي آموزش ديده، كارآمد و متخصص در زمينه تربيت كودكان باشند،خواهند توانست به بهترين شكل ممكن كودكان را تربيت كنند. از سوي ديگر بنا به گزارش مؤسسه ملي " بهداشت و توسعة رفتار كودكان " بچّه هايي كه بين سال هاي دوم تا چهارم زندگي در مهد كودك هستند نسبت به ساير كودكان، آموزش زبان و حافظه بهتري دارند، لذا بر آن شديم مقاله اي تحت عنوان " نقش مهد كودك و پيش دبستاني در تربيت كودكان " را به همكاران و والدين عزيز تقديم نمائيم. ظهور مراكز پيش دبستاني :وظيفه آموزش اين است كه ذهن هاي خالي را به ذهن هاي باز تبديل كند نه به ذهن هاي پر (مالكولم فوريس). افلاطون در حدود قرن سوم قبل از ميلاد معتقد بود : آموزش در دوران اولية كودكي امري اجتماعي است و بايد در اين سنين كودكان را از والدين شان جدا كرد و جهت مراقبت و تعليم به مؤسسات اجتماعي سپرد. ظهور مراكز پيش دبستاني و مهد كودك ها حاصل تحقيقات و مطالعات بزرگان تعليم و تربيت چون ديويي در آمريكا، كلاپارد در سوئيس، مونته سوري در ايتاليا و دكرولي در بلژيك و... مي باشد كه همگي از آموزش سنتي انتقاد كرده و در آموزش و پرورش جديد بر اساس شناخت عالم كودكي هم رأي و هم صدا بودند. هم چنين تحقيقات لورنر (1873) مطرح كرد: تمرين و آموزش بايد در زمان معين و مشخصي صورت گيرد و مسالة دوران حساس را در رشد انسان عنوان كرد و اين كه زمان،  عامل پديد آمدن دوران حساس است، يعني كودك را بايد در زمان مناسب وقتي كه برخوردهاي محيطي بيشترين تأثير را در شكوفايي استعدادهاي ذاتي كودك مي گذراند آموزش داد. اما وقتي بنجامين بلوم (1964) بيان كرد كه 50% رشد هوشي بين تولد تا 4 سالگي، 30% بين 4 تا 8 سالگي و 20%  از 8 تا 17 سالگي مي باشد و محيط سرشار و غني فرهنگي در افزايش رشد هوشي تأثير بسزايي دارد و با بزرگ شدن كودك، محيط تأثير پذيري خود را از دست مي دهد، اهميت توجه به آموزش و پرورش پيش از دبستان بيش از گذشته مطرح شد. اين مراكز با اهداف مشخص تأسيس شده اند،هر چند كه هدف كلي آموزش و پرورش رسانيدن انسان به فلاح و قرب به خدا است. اما در آموزش و پرورش پيش از دبستان علاوه بر اين هدف،رشد همه جانبة كودكان مدنظر است كه‌داراي چندزيرمجموعه مي باشد و از اصلي ترين اين اهداف مي توان به توسعة مهارت هاي شناختي، فيزيكي، زبان شناختي، عقلاني، عاطفي،اجتماعي و شخصيتي كودكان رده 5- 2ساله اشاره كرد. هر چند مراكز پيش دبستاني و از جمله مهد كودك ها با هدف اولية نگهداري كودكان راه اندازي شدند، اما با گذشت زمان به نهاد آموزشي تبديل شدند، زيرا كارشناسان متوجه شدند كه يادگيري اولية رفتارها و روابط اجتماعي، زبان هاي خارجي، نقاشي، موسيقي و كارهاي دستي، اگر از كودكي آغاز شود نه تنها بازده بيشتري در روند فراگيري دارد، بلكه كودك را ازنظر زماني به پيش مي برد و ارزش هاي مهمي چون صداقت،نوع دوستي، محبت، استقلال، عطوفت، سازگاري و هماهنگي با جامعه به او آموخته مي شود. وضعيت مهدكودك ها و مركز پيش دبستاني در ايران و جهان :بر اساس آخرين آمار اعلام شده از سوي سازمان ثبت احوال كشور، 6 ميليون و 812  هزار و554 كودك زير6 سال در كشور وجود دارد كه بايد به مراكز پيش دبستاني بروند. اين در حالي است كه در سال گذشته فقط 481  هزار و 738 نفر، يعني حدود 7 درصد اين كودكان به مهد كودك رفته‌اند و جالب اينجاست كه از اين تعداد فقط 8/0 درصد داراي مادران خانه دار هستند، يعني بقيه از سر اجبار و به دليل شاغل بودن مادر، به مهد كودك پا گذاشته اند. قرار است اين رقم تا پايان برنامة چهارم توسعه به 20درصد برسد. يعني فرهنگ آموزش پيش از دبستان چنان كم رنگ در جامعه پيشرفت مي كند كه مسئولان با هزار تمهيد و برنامه ريزي اميدوار هستند كه تا سال ديگر فقط20 درصد از كودكان را به سوي محيط هاي آموزش ويژة كودكان زير هفت سال راهي كنند. اين در حالي است كه اگر چشم بر آمار عجيب و غريب كشورهاي پيشرفته ببنديم، مي بينيم كه در كشوري نظير كوبا بيش از 95 درصد از كودكان زير هفت سال تحت آموزش قرار دارند.در حال حاضر 10 هزار و 611 مهد كودك در سراسر كشور وجود دارد كه حدود 9 هزار از اين تعداد در اختيار بخش خصوصي است. در هر حال هدف اصلي در آموزش پيش دبستاني پرورش انسان هايي با ويژگي هاي مطلوب انساني است (بازاللهی، 1381).

از این نظر، بررسی تاثیر آموزشهای مهدکودک بر رشد مفهوم سازی کودکان شهرستان بندرعباسبه عنوان اصلی تحقیق حاضر است.

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
19_805318_4861.zip968.3k





دانلود مقالات دانشجويي با موضوع فمينيسم

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع فمينيسم   دانلود مقاله فمينيسم     فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 27صفحه قیمت 2000 تومان قسمتی از مجموعه     مقدمه   بي گمان ستم به زنان يكى از سياه‏ترين نقطه‏هاى تمدن بشرى است؛ چه آن زمان كه زن، انسان شناخته نمى‏شد و مانند حيوانات اهلى به شمار مى‏آمد و هنگام قحطى براى استفاده از گوشتش به قتل مى‏رسيد؛ و چه همين اواخر كه قوانين اروپا زن ر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,000 تومان

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع فرهنگ سازمانی

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع فرهنگ سازمانی دانلود مقاله فرهنگ سازمانی   فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 12صفحه قیمت 2000 تومان قسمتی از مجموعه مقدمـــــه فرهنگ سازمانی موضوعی است كه به تازگی در دانش مدیریت و در قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. به دنبال نظریات و تحقیقات جدید در مدیریت، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یكی از مباحث اصلی و كانونی مدیریت را تشكیل داده است. جمعیت‌شناسان، جامعه‌شناسان ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,000 تومان

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع وفاداری برند

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع وفاداری برند دانلود مقاله وفاداری برند     فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 27صفحه قیمت 2000 تومان قسمتی از مجموعه مقدمه : امروزه هویت نام تجاری (برند) همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می آفریند، از این رو ارتقای نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل می گردد. نام تجاری تصویری از محصولات در بازار است . اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور ف ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,000 تومان

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع مديريت اقتصادي خانواده

دانلود مقالات دانشجويي با موضوع مديريت اقتصادي خانواده دانلود مقاله مديريت اقتصادي خانواده   فرمت فایل word و قابل ویرایش  تعداد صفحات 24صفحه قیمت 2000 تومان قسمتی از مجموعه مقدمه هر خانواده، سازمان و بنگاه اقتصادی کوچکی است که نیاز به مدیریت بر منابع دارد که در بخش مدیریت اقتصادی به شرایط عادی، غیرعادی و بحرانی تقسیم می شود. درهر مجموعه برای رسیدن به اهداف مشخص شده، ضرورت برنامه ریزی دقیق و منظم به خوبی احساس می شود و خانواده نیز ب ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,000 تومان